Referat Generalforsamling Vejlby-Risskov Lokalhistoriske Forening 20.3.2026
Som dirigent blev valgt Steen Busck
Referent Poul Erik Hjortshøj
Formanden orienterede om hvorfor vi holder generalforsamling en fredag, og
hvorfor det ikke sker i Sognegården som sædvanligt. Og undskyldte på grund af det
”rod” der var i lokalet, i forbindelse med at det var blevet brugt i forbindelse med
brevafstemning til Folketingsvalget.
Herefter omtalte han de arrangementer der havde været i det forløbne år.
Kassereren fremlagde og gennemgik herefter regnskabet der landede på et
overskud på ca 5000 Kr.
Ligeledes blev beudgettet for 2026 gennemgået, og her blev det til et forventet
overskud på ca 1900 Kr.
Program for 2026: Formanden indledte med at efterspørge ideer til indhold i
kommende årsskrifter, og orienterede herefter om de arrangementer som var
planlagt. Mht ”byvandring” på Risskov Kirkegård forestås dette af Formanden og
Kassereren (som tidligere har været Kirkegårdsleder ved Risskov Kirke).
Bestyrelsen:
På valg var Jørn Christiansen – genvalgt til 2028
På valg var Poul Erik Hjortshøj – genvalgt til 2028
Suppleanter:
På valg var Henrik Just Pedersen – genvalgt til 2028
På valg var Jan Djervad – genvalgt til 2028
Revisorer:
På valg var Kirsten Stranddorf – genvalgt til 2028
Herefter blev der serveret kaffe/the og hjemmebagt kage og Jørn Christiansen viste
hertil en film fra det gamle Vejlby.
Referent
Poul Erik Hjortshøj